Kategori

För arbetsgivare

Kategori

Dagens employer branding – intervju med Anna Dyhre

På ett av våra frukostevents fick vi chansen att prata lite extra med Anna Dyhre, en av talarna. Med sina 15 års erfarenhet av ämnet har Anna alltid intressanta poänger att dela med sig av om employer branding. Just här pratar vi om det nya landskapet för employer branding, hur det påverkar oss – och hur Careereye passar in!

Snart är det dags för ett nytt frukostseminarium. Anmäl dig till nyhetsbrevet här till höger för att inte missa inbjudan!

I huvudet på en investerare – Spiltan om varför de har valt att satsa på Careereye

I den glödheta svenska tech-branschen letar investerare och entreprenörer efter varandra med ljus och lykta. Investmentbolaget Spiltan har de senaste åren ökat sitt fokus på tech-sektorn och under våren 2016 kunde vi dela med oss av nyheten att Spiltan gått som investerare i Careereye Online Group AB. I den här exklusiva intervjun berättar Håkan Sjunnesson, investment manager på Spiltan och styrelseordförande i Careereye, hur Spiltan ser på sina investeringar, det växande intresset för HR-tech och varför de har valt att satsa på Careereye. Han summerar också 2016 som ett händelserikt år för Careereye.

”Det medarbetarna säger om företaget efter två glas vin”

En av talarna på vårt senaste frukostevent var Hieronymus Rony Lutz – delägare och copywriter på Stardust Communication och employer branding-strateg. Rony var också medskapare till en av Sveriges första renodlade employer branding-byråer Coreworkers. Han är även medförfattare till boken ”Employer Branding 3.0 – Nu kan vi inte sminka grisen längre” som släpps under första halvan av 2017.