Kategori

För arbetsgivare

Kategori

9 tips för att mäta employer branding – med Anna Hamilton

Hand upp om du någonsin hört frågan “men hur mäter vi?”. Du har förmodligen ställt den själv både en och två gånger i ditt arbete med employer branding. Problemet är sällan att det saknas saker att mäta – idag handlar det snarare om att hitta det som faktiskt är relevant att mäta. Här laddar vi upp med 9 tips för mätning av employer branding från Anna Hamilton, People Analyst på Doings.

I huvudet på en investerare – Spiltan om varför de har valt att satsa på Careereye

I den glödheta svenska tech-branschen letar investerare och entreprenörer efter varandra med ljus och lykta. Investmentbolaget Spiltan har de senaste åren ökat sitt fokus på tech-sektorn och under våren 2016 kunde vi dela med oss av nyheten att Spiltan gått som investerare i Careereye Online Group AB. I den här exklusiva intervjun berättar Håkan Sjunnesson, investment manager på Spiltan och styrelseordförande i Careereye, hur Spiltan ser på sina investeringar, det växande intresset för HR-tech och varför de har valt att satsa på Careereye. Han summerar också 2016 som ett händelserikt år för Careereye.

”Det medarbetarna säger om företaget efter två glas vin”

En av talarna på vårt senaste frukostevent var Hieronymus Rony Lutz – delägare och copywriter på Stardust Communication och employer branding-strateg. Rony var också medskapare till en av Sveriges första renodlade employer branding-byråer Coreworkers. Han är även medförfattare till boken ”Employer Branding 3.0 – Nu kan vi inte sminka grisen längre” som släpps under första halvan av 2017.